Frankfurt nonstop

Die Lotsen am Frankfurter Flughafen sind international wohl als ziemlich unfreundlich bekannt, so erwarten sie unter anderem, dass die ankommenden Piloten ihre Parkplätze genau kennen. So kam es eines Tages zu folgendem Funkverkehr:

BA 747 (Speedbird 206): »Good morning Frankfurt. Speedbird 206 clear to active.«
Ground: »Good Morning. Taxi to your gate.«

The British Airways 747 pulls onto the main taxiway and stops.

Ground: »Speedbird, do you know where you are going?«
Speedbird 206: »Stand by, ground. I’m looking up the gate location now.«

Ground (impatiently): »Speedbird 206, have you never flown to Frankfurt before?«

Speedbird 206 (coolly): »Yes, in 1944. But I didn’t stop…«

wo bleiben die Sterne ??
ich finde dieser joke hat Sterne verdient ! live und geilerer geht kaum…

wo bleibt der PW?

ich finde dieser joke hat Sterne verdient ! live und geilerer
geht kaum…

Für Witze jibbet keine Sterne!

Dafür herrsch hier der Pflichtwitz. JEDER Beitrag muss einen Witz bringen, denn dies ist ein Witzebrett. Also los, du hast zwei nachzholen…

PW:
Peter: „Du sag mal, hast du mal Lust auf Gruppensex?“
Hans: „Ja, klar! Wieviele sind wir denn?“
Peter: „Also, wenn du deine Frau mitbringst, sind wir drei!“

Flugangst, ich doch nicht!
Oder etwa doch? Wenn man das hier liest…
(sämtliche Gespräche entstammen der Realität)

Tower (in Stuttgart): Lufthansa 5680, reduce to 170 knots.
Pilot: Das ist ja wie in Frankfurt. Da gibt’s auch nur 210 und 170
Knoten…Aber wir sind ja flexibel.
Tower: Wir auch. Reduce to 173 knots.

Tower: Phantom-Formation crossing controlzone without clearance, state
your callsign!
Pilot: I’m not silly…

Pilot: Tower, please call me a fuel truck.
Tower: Roger. You are a fuel truck.

Pilot: Condor 471, gibt’s hier keinen Follow-me ?
Tower: Negativ, sehen Sie mal zu, wie Sie allein zum Gate 10 kommen.

Tower: Delta Delta Whiskey, rollen Sie ueber Teerweg zwo null neun Charlie
und Mike zum GAT.
Pilot: Ah…Teerweg zwo…?
Tower: Das ist der kleine rechts. Sie sind gerade dran vorbeigerollt.
Pilot: Sorry
Tower: Don’t worry, nehmen Sie den Mike.
Pilot: Ah, …Mike ?
Tower: Das ist der letzte ganz hinten rechts…

Pilot: Bratislava Tower, this is Oscar Oscar Kilo established ILS 16.
Tower: Oscar Oscar Kilo, Guten Tag, cleared to land 16, wind calm and by
the way: this is Wien Tower.
Pilot: (Nach einer Denkpause) Bratislava Tower, Oscar Oscar Kilo passed
the outer marker.
Tower: Oscar Oscar Kilo roger, and once more: you are approaching Vienna!
Pilot: (Nach einer Denkpause) Confirm, this is NOT Bratislava?
Tower: You can believe me, this is Vienna
Pilot: (Nach einer erneuten Pause) But why? We want to go to Bratislava, not
to Vienna!
Tower: Oscar Oscar Kilo, roger. Discontinue approach, turn left 030 and
climb to 5000 feet, vectors to Bratislava.

Tower: Shamu Two Two, please state estimated time of arrival.
Pilot: Ok, let’s see…, I think Tuesday would be nice…

Tower: Have you got enough fuel or not?
Pilot: Yes.
Tower: Yes what??
Pilot: Yes, SIR!

LH741: Tower, give me a rough timecheck
Tower: It’s tuesday, Sir.

Tower: RFG 312, fliegen Sie direkt nach Olno VOR. Brauchen Sie einen
Radar-Vektor ?
Pilot: Nein, es geht auch so, wir koennen das VOR schon empfangen. Es
liegt genau in der Richtung, wo der Mond steht.
Tower: Ja, aber den haben wir nicht auf dem Radarschirm.

Pilot: Ground, XY-line 195, requesting start-up.
Tower: Sorry, XY-line 195, we don’t have your flight plan. What is your
destination ?
Pilot: Wie jeden Montag, nach Leipzig.
Tower: Aber, wir haben heute Dienstag!
Pilot: WAS ? Am Dienstag haben wir doch frei!

Pilot: Tower, da brennt ein Runway-light.
Lotse: Ich hoffe, da brennen mehrere.
Pilot: Sorry, ich meine, es qualmt.

Tower: Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading.
Pilot: Wilco. 341, 342, 343, 344, 345…

Tower: Lufthansa 893, number one, check for workers on the taxiway.
Pilot: Roger…(Nach kurzer Pauser)…We’ve checked the workers, they are all
working.

Tower: Delta Oscar Mike, squawk 0476.
Pilot: Say again.
Tower: Squawk 0476.
Pilot: Four, zero…?
Tower: Wollen Sie’n leichteren haben ?
Tower: Delta Bravo Charlie, ist Ihr Squawk wirklich sieben null vier sechs?
Pilot: Positiv.

Tower: Ich schicke Ihnen einen Bagger zu Hilfe, Sie haben eine angezeigte
Hohe von minus neunzig Fuss.

Tower: LH 8610 cleared for take-off.
Pilot (LH 8610): Wir sind aber noch gar nicht gelandet.
Tower: Ja, wer steht denn da auf der 26 south ?
Pilot (LH 8801): LH 8801.
Tower: Na ja, dann seid ihr cleared for take-off.

Tower: Delta Mike Zulu, after landing cleared to taxi Alpha 7, Alpha 5,
Whiskey 2, Delta 1 and Oscar 2.
Pilot: Wo ist denn das, wir kennen uns hier noch nicht so aus?
Tower: Das macht nichts. Ich bin auch erst zwei Tage hier.

Tower: Delta Fox Alpha, hold position, Marshall will park you.
Pilot: Roger. Looking out for John Wayne.

Tower: Flamingo 019, do you have a Springbock in sight, twelve o’clock five
miles crossing from left to right ?
Pilot: If you mean a 737…?
Tower: Yeah, you got it, you got it !

Pilot: Frankfurt Information, hier Delta Bravo Zulu. Wir sind jetzt ueber
Dinkelsbuhl in Flugflaeche 95.
Tower: Sie sollten doch Muenchen Information rufen !
Pilot: Ja, weiss ich, aber bei Ihnen gefaellt mir das Programm besser.

Tower: DE…, fliegen Sie weiter im Gegenanflug fur die 26, Landenummer 2
hinter einer DC 9 im kurzen Endteil.
Pilot: Verstanden, fliege weiter fuer die 29 und folge der DC 6.
Tower: Nicht ganz richtig: Die Landebahn war 26 und Verkehr eine DC9.
Pilot: Okay, ich folge der DC 26… Wie war die Landebahn ?

Tower: Hotel Papa Oscar climb four thousand to six thousand and maintain.
Pilot: Hotel Papa Oscar, climbing flight level 100.
Tower: Hotel Papa Oscar, climb to flight level 60 and maintain.
Pilot: Aber vier plus sechs ist doch zehn, oder?
Tower: Sie sollen steigen, nicht addieren.

Flugschueler: Lichtenfels Info, DEITN, im rechten Queranflug Landebahn 22,
zum Durchstarten und Aufsetzen.
Tower: DEITN, ich habe eine grosse Bitte: erst aufsetzen und dann
durchstarten!

Tower: You have traffic at 10 o’clock, 6 miles!
Pilot: Give us another hint, we have digital watches!

Tower: Mission 123, do you have problems?
Pilot: I think, I have lost my compass.
Tower: Judging the way you are flying, you lost the whole instrument panel

Pilot: Good morning, Frankfurt ground, KLM 242 request start up and push
back, please. (Turbinen starten und vom Terminal zurueckschieben lassen)
Tower: KLM 242 expect start up in two hours.
Pilot: Please confirm: two hours delay?
Tower: Affirmative.
Pilot: In that case, cancel the good morning!

Eggenfelden Info : D-EXXX pls. report persons aboard.
D-EXXX (C-172) : Pilot and two pax and one dog.
Eggenfelden Info (after Cessna finally bounced to stop) : Assume the Pilot in
Command was the dog ?

Pilot: F LX 30, Kontrollraum, bitte kommen, wir haben nur noch wenige Liter
Treibstoff. Erbitte Anweisungen !
Kontrollraum: Bitte geben Sie uns ihre Position an, wir haben Sie nicht auf
unserem Radarschirm…!
Pilot: Wir stehen auf der Landebahn 2 und moechten wissen, wann der
Tankwagen kommt!
Tower: Washington D.C., Clearance Delivery: German Air Force 269, you are
cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000
feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or
below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept j156
direct ZZT thereafter intercept j158 own navigation read back.
Pilot:GAF 269: Roger German Air Force 269 is cleared to Destination Indian
Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present
position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing
15000 feet turn right on heading 280 to intercept j156 direct ZZT thereafter
intercept j158 own navigation and I need another pencil.

Tower: Cannot read you, say again!
Pilot: Again!

Tower: Hoehe und Position?
Pilot: Also ich bin 1,80 m und sitze ganz vorne links

Tower: Hawk 20, is this the same aircraft declaring emergency about two
hours ago ?
Pilot: Negativ, Sir. It’s only the same pilot.

Anlass genug fuer einen kleinen ergänzenden Beitrag aus Zuerich
(RWY = Runway):
Ich sass in einer C-172 und hoerte mir den Funkverkehr so mit, als folgendes
geschah.

Eine kurze Beschreibung von Zürich Airport an diesem Morgen: Take-off
RWY 28 Landing RWY 16, alternate 14
Tower: Alitalia 194 - taxi to rwy 28, hold short
AZ194: Ahhh, yes, taxi to rwy 28
Tower: AZ194, cleared for take-off
AZ194: Ahhh, two minutes, need preflight (checks)
30 Sekunden spater…
Tower: Alitalia 194, YOU ARE CLEARED FOR TAKE OFF NOW.
AZ194: Ehmmm, yes, yes, take off in two minutes
…In der Zwischenzeit: Rwy 16 hatte eine 737 mit einem Platten, Rwy 14 war
ueberlastet, also nahm man eine 767 von Cincinnati auf 28. Die Crew der
767 war nun 8 Stunden unterwegs…
Tower:Alitalia 194, expedite take-off, we have Delta 767 final on 28 2miles!
AZ194: Ahhh, we need 30 more seconds…
DL104: Hey Spaghetti, take-off or I’ll fuck you from behind!
Ich konnte mich im Cockpit kaum erholen - die AZ194 hob Space-Shuttle
maessig ab…"

Pilot: „Cotonou Tower, 5NAAF VFR from Lagos to Cotonou reporting national boundary this time estimate your field at 10.15.“
Tower: " Ah, Ah, fife Novemba Affa Affa Foxetott watta you tipe of avion?"
Pilot: „This is a DHCI Chipmunk.“
Tower: „…ah, say again.“
Pilot: „DHCI Chipmunk . . . . . C H I P M U N K.“
Tower: „Aahah… a shitmonk!“

Tower: „N2234, are you a Cessna ?“
Pilot: „No Sir, I’m a male hispanic.“

Pilot: „Bangor Departure, this is Cessna Four Seven Six Fife.“
Controller: " Cessna Four Seven Six Fife, Bangor go ahead."
Pilot: „Bangor, I don’t seem to be making much progress here. How is my groundspeed ?“
Controller: „Well, allo depends. If you are a hang glyder, you are doing right well.“

Captain (nach einer etwas misslungenen Landung):
„Ladies and Gentlemen, it’s happy hour. You just recived two landings for the price of one.“

Pilot: „Delta Echo Delta Victor Golf, Standort Teerweg 4, erbitte Platzanweisung für einige Platzrunden.“
Turm: „Delta Victor Golf, Platzanweisung gibt’s im Kino.“

Pilot: „Information, Delta Kilo November, kann ich über SULZ und TANGO fliegen?“
Controller: „Delta Kilo November, fliegen Sie weiter nach gutdünken.“
Pilot: „Aber ich möchte nach Egelsbach.“

Pilot: „. . . . good mornig, Sir, . . . . . . .“
Controller (unterbricht): „Don’t call me ‚Sir‘, I have to work for my Money!“

Tower: „Um Lärm zu vermeiden, schwenken sie bitte 45 Grad nach rechts.“
Pilot: „Was können wir in 35 000 Fuss Höhe schon für Lärm machen?“
Tower: „Den Krach, wenn ihre 707 mit der 727 vor Ihnen zusammenstösst!“

Tower: „Sind sie ein Airbus 320 oder 340?“
Pilot: „Ein A 340 natürlich!“
Tower: „Würden Sie dann bitte vor dem Start auch die anderen beiden Triebwerke starten?“

Tower zu einem Piloten, der besonders hart aufsetzte: „Eine Landung soll ja kein Geheimnis sein. Die Passagiere sollen ruhig wissen, wann sie unten sind.“
Pilot: „Macht nichts. Die klatschen eh immer.“

Pilot einer Alitalia, dem ein Blitzschlag das halbe Cockpit lahmgelegt hat:
„Bei uns ist fast alles ausgefallen. Nichts geht mehr. Selbst unser Höhenmesser zeigt nichts mehr an …“
Nach fünf Minuten Lamentierens meldet sich der Pilot einer anderen Maschine:
„Halt’s Maul und stirb wie ein Mann!“

Pilot: „AUA an Tower. Der Nebel wird immer grauer!“
Tower: „Tower an AUA. Des is koa Nebel, des is a Mauer!“
Gemailt von Christian Thomann
Pilot: „Approach, Southwest 436, you want us to turn right to 090??“
Approach: „No, Sir, I want your brother to turn…! - Just do it and don’t argue!“
Gemailt von Torsten Straate
Nordwestlich von Frankfurt, auf der Approach-Frequenz:
Pilot: „Guten Tag, Lufthansa 1234 on course to Gedwern, descending FL 080, request Kachel-Approach.“
Approach: „Guten Tag, Lufthansa 1234, radar contact. What kind of Approach??“
Pilot (mit hessischem Akzent): „Na, den High-Speed Kachel-Approach“
Gemailt von Torsten Straate
Pilot: „American 220, Eeny, meeny, miney moe, how do you read my radio?“
Gemailt von Torsten Straate
60er Jahre, Luftwaffenflugschule in Süddeutschland, Nachtflug, es sind etwa 5 bis 8 Maschinen in der Platzrunde.

Ein A/C meldet: „Tower, there is a hare on the runway“.
Stimme aus dem Dunkel: „How can you see a hair at night on the runway?“
2. Stimme aus der Platzrunde: „He means a hase.“
3. Stimme: „What, a horse?“
4. Stimme: „Mensch, Leute, auf gut Deutsch heisst dat Dingen Rabbit.“
Gemailt von Falko Niederstadt
Eine US-amerikanische B-747 rollt recht zügig zur Holding-Position und ärgert sich über eine mit geringer Geschwindigkeit vor ihr rollende BAe 146.

„Hey, Mickey-Mouse-Jet on taxiway Charlie, could you expedite a little, we are late for our slot…“
Der Kapitän der BAe öffnet daraufhin die unter dem Leitwerk angebrachten Spoiler (zwei Flächen, die sich an beiden Seiten des Hecks spreizen können) und antwortet:
„Pfruuuuutt!!!“
Gemailt von Anette Geibel
Tower: „Citation 45D, turn right immediately heading 240, call you back to turn base, you are number two behind a Pitts at your three o’clock.“
Pilot: Roger, Tower, is the Pitts doing any aerobatics?"
Tower: „No, Sir, but it will surely do if you don’t turn immediately!“
Gemailt von Anette Geibel
Ein fünfjähriger Junge kommt ins Flugzeug-Cockpit, setzt sich hin und schaut zu. Die Zeit vergeht. Der Kapitän rückt sich seine Sonnenbrille zurecht. Die Zeit vergeht. Zehn Minuten später fragt der Kapitän den kleinen Jungen: „Na Kleiner, willst du auch mal Pilot werden?“ Der Junge antwortet: „Nee, ich nicht, aber mein Bruder - die faule Sau …“
Gemailt von […]
Ein Pilot konnte seine Fluggäste mit einem kurzen Blick durch die Kabine einstufen:
Diejenigen, die sich von Anfang an anschnallten, in aller Ruhe die Zeitung lasen, bei den Notfallanweisungen gelangweilt in ihren Akten blätterten - das waren die Vielflieger.
Diejenigen, die mit dem Gurt nicht klar kamen, sich neugierig alles anschauten, den Notfallanweisungen aufmerksam und gleichzeitig verwirrt lauschten - das waren die Erstflieger.
Und diejenigen, die sich gaaanz fest anschnallten, gefasst die Augen schlossen und bei den Notfallanweisungen zu schlottern anfingen - das waren selber Piloten!
Gemailt von Picmizar
Ein Fallschirmspringer springt bei tausend Metern Höhe aus dem Flugzeug und saust in Richtung Erde…
Bei 300 m Höhe schaut er auf seinen Höhenmesser und macht sich daran an der Reißleine zu ziehen, als er bemerkt, dass er sie schließlich, ohne dass etwas passiert ist, in der Hand hält. Fast panisch ergreift er die Reißleine des Ersatzfallschirms und zieht daran. Doch auch diesmal passiert nichts.
Wie er so herabfällt, den Erdboden immer näher kommen sieht, erblickt er eine Person die ihm von unten entgegenfliegt. Als die beiden nur noch ein paar Meter auseinander sind, ruft der Fallschirmspringer: „Hey Sie, können Sie vielleicht Fallschirme reparieren?“
Darauf der andere: „Nee, nur Gasflaschen !“
Gemailt von Picmizar
Pilot zum Copiloten: „Let’s make a three-sixty back home…“
Gemailt von Hartmut Schulte
Cessna 152: „Flight Level Three Thousand, Seven Hundred“
Controller: „Roger, contact Houston Space Center“
Gemailt von Markus Michalsky
727 pilot: „Do you know it costs us two thousand dollars to make a 360 in this airplane?“
Controller: „Roger, give me four thousand dollars worth.“
Gemailt von Markus Michalsky
Beech Baron: Uh, ATC, verify you want me to taxi in front of the 747.
ATC: Yeah, it’s OK. He’s not hungry.
Gemailt von Markus Michalsky
Pilot: „Approach, Acme Flt 202, with you at 12,000’ and 40 DME.“
Approach: „Acme 202, cross 30 DME at and maintain 8000’.“
Pilot: „Approach, 202’s unable that descent rate.“
Approach: „What’s the matter 202? Don’t you have speed brakes?“
Pilot: „Yup. But they’re for my mistakes. Not yours.“
Gemailt von Markus Michalsky
Tower: „Eastern 702, cleared for takeoff“
Eastern 702: „Tower, Eastern 702 switching to departure…by the way as we lifted off we saw some kind of dead animal on the far end of the runway.“
Tower: „National 63 cleared for takeoff…did you copy the report from Eastern?“
National 63: „Roger, Tower, cleared for takeoff… yes, we’ve already notified our caterers.“
Gemailt von Markus Michalsky
Controller: „USA353 (sic) contact Cleveland Center 135.60.
(pause)
Controller: „USA353 contact Cleveland Center 135.60!“
(pause)
Controller: „USA353 you’re just like my wife you never listen!“
Pilot: „Center, this is USA553, maybe if you called her by the right name you’d get a better response!“
Gemailt von Markus Michalsky
Pilot: Oakland Ground, Cessna 1234 at Sierra Academy. Taxi, Destination Stockton
Ground: Cessna 1234, Taxi Approved, report leaving the airport
Gemailt von Markus Michalsky
Controller: „FAR1234 confirm your type of aircraft. Are you an Airbus 330 or 340?“
Pilot: „A340 of course!“
Controller: „Then would you mind switching on the two other engines and give me a 1000 feet per minute, please?“
Gemailt von Markus Michalsky
A beautiful summer day with good thermals, near Billund airport, Denmark:
Billund ATC: „Gliders 82 and D5, state position and altitude?“
82: Overhead Coal Lake, 6400 feet.“
D5: „Same position, same altitude.“
ATC (cool, dry voice): „So should I go get my collision report form??“
Gemailt von Markus Michalsky
A plane was taking off from Kennedy Airport. After it reached a comfortable cruising altitude, the captain made an announcement over the intercom, „Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. Welcome to Flight Number 293, non-stop from New York to Los Angeles. The weather ahead is good and therefore we should have a smooth and uneventful flight. Now sit back and relax… OH MY GOD!“
Deadly silence…
Then, the captain came back on the intercom and said, „Ladies and Gentlemen, I am so sorry if I scared you earlier, but while I was talking, the flight attendant brought me a cup of coffee and spilled the hot coffee in my lap. You should see the front of my pants!“
A passenger in Coach said, „That’s nothing. He should see the back of mine!“
Gemailt von Andreas Börger
Erstes NOTAM (während eines kalten Winters in Boston): ‚KBXX runway 14/32 braking action NIL as reported by vehicle.‘
Zweites NOTAM (nach wenigen Minuten): ‚KBXX airport closed UFN due to vehicle accident on runway 14/32.‘
Ground-Controller: Cessna 2141U, are you the Cessna behind the Cessna in front of you?
Pilot: Camden Tower, this is Tomahawk Romeo Victor, request instructions for descent.
Tower: Romeo Victor, just push the nose down.
Controller (bei sehr turbulentem Wetter über Afrika): Sabena 123 maintain contact with Brazzaville.
Pilot: Control, I can’t even maintain contact with my own seat!
Als die Luftwaffe vor einigen Jahren ihre Transportflüge noch mit dem Rufzeichen LUTRAN (Lufttransport) und einer Ordnungsnummer durchführte, ergab sich folgender Dialog zwischen Pilot und Controller:
Pilot: Good morning, Radar, this is Lutran One.
Controller: Good morning, Truthahn One, squawk Alfa Six Zero One Three
Pilot: Squawking Six Zero One Three. And be advised, my callsign is Lutran One and not Truthahn One!
Controller: Roger, Truthahn One.
Tower, talking to a female helicopter-pilot: Tower: What’s your altitude?
Pilot: 1000 feet
Tower: What’s your heading?
Pilot: 175
Tower: What’s your speed?
Pilot: 150 knots
Tower: What’s your bra size?
Pilot: 36B… — AAAAAHHHH!!! SHIIIITTT!!!
Gemailt von Justus Liebig
When Apollo Mission Astronaut Neil Armstrong first walked on the moon, he not only gave his famous „one small step for man, one giant leap for mankind“ statement but followed it by several remarks, usual com traffic between him, the other astronauts and Mission Control. Just before he reentered the lander, however, he made the enigmatic remark „Good luck Mr. Gorsky.“
Many people at NASA thought it was a casual remark concerning some rival Soviet Cosmonaut. However, upon checking, there was no Gorsky in either the Russian or American space programs. Over the years many people questioned Armstrong as to what the „Good luck Mr. Gorsky“ statement meant, but Armstrong always just smiled.
On July 5, 1995 (in Tampa Bay, FL) while answering questions following a speech, a reporter brought up the 26 year old question to Armstrong. This time he finally responded. Mr. Gorsky had finally died and so Neil Armstrong felt he could answer the question.
When he was a kid, he was playing baseball with a friend in the backyard. His friend hit a fly ball which landed in the front of his neighbor’s bedroom windows. His neighbors were Mr. & Mrs. Gorsky. As he leaned down to pick up the ball, young Armstrong heard Mrs. Gorsky shouting at Mr. Gorsky, „Oral sex! You want oral sex?! You’ll get oral sex when the kid next door walks on the moon!“
Gemailt von Justus Liebig
Die ‚SR71‘ ist ein amerikanischer Militär-Flieger, der in einer Höhe von sage und schreibe knapp 30.000 Metern (nicht Fuß!) operiert! Ein Pilot der SR71 meldet sich bei London Radar. Der Lotse weiß offenbar nichts über die Performance dieses Fliegers… Da gab es dann folgenden Dialog:
Pilot: Radar, Good Day, Airforce Blackbird, request FL 600(!)
Controller (amüsiert): Sir, if you can reach, you are cleared FL 600
Pilot: US Air Force Blackbird, leaving FL 800, decending Level 600…
Gemailt von Thorsten Neitzel
Controller: N1234, opposite traffic at twelve o’clock and four miles, four thousand five hundred feet, a Cherokee.
Student-Pilot to his CFI: …his clock or mine?
Gemailt von Silke Birgtaler
Tower: D-EABC, Ihre gewünschte Abflugstrecke?
Pilot: Ääh…, ungefähr 300 Meter.
Gemailt von Rainer Basedow
Co-Pilotin: Hannover Tower LH3242, good morning
Controller: LH3242, Hannover Tower,Good morning Gentlemen
Co-Pilotin: Wissen Sie nicht, daß bei der Lufthansa auch Frauen fliegen?
Controller: Hey Käpt’n. Seid wann kann der Autopilot sprechen?
Gemailt von Malte Höltken
Female Controller: United 123 heavy, can you climb to flight level 330 in the next five to ten miles?
Pilot: Well, Ma’am, we’ll try and get it up that fast, but we can’t guarantee it.
Female Controller: I understand. A lot of you guys have that problem.
Gemailt von Katya Engel
Student Pilot: I’m lost! I’m over a lake and heading to the big ‚E‘!
Controller: Make several 90 degree turns so I can identify you on radar. - After a while:
Controller: Okay then. That lake is the Antlantic Ocean. Suggest, you turn to the big ‚W‘ immediately…!
Gemailt von Katya Engel
Tower: Washington D.C., Clearance Delivery: German Air Force 269, you are cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept j156 direct ZZT thereafter intercept j158 own navigation, read back.
Pilot: GAF 269: Roger German Air Force 269 is cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet there after present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept j156 direct ZZT thereafter intercept j158 own navigation, and I need another pencil.
Gemailt von Wolfram J. Schimke
Pilot: Tower, da brennt ein Runway-light.
Lotse: Ich hoffe, da brennen mehrere.
Pilot: Sorry, ich meine, es qualmt.
Gemailt von Wolfram J. Schimke
Tower: LH 8610 cleared for take-off.
Pilot (LH 8610): Wir sind aber noch gar nicht gelandet.
Tower: Ja, wer steht denn da auf der 26 South?
Pilot (LH 8801): LH 8801.
Tower: Na ja, dann seid eben ihr cleared for take-off.
Gemailt von
Früheres Motto der Luftwaffen-Piloten: „Ein echter Optimist ist ein Luftwaffe F-104 Pilot der das Rauchen aufgibt!“
Gemailt von Christoph Santel
Weibliche Stimme: Stuttgart Turm, D-EXXX abflugbereit in Delta
Aus dem OFF: Wie, schon wieder ne leere Küche…
Gemailt von Reiner Schmitt
Die Passagiere warten in einer Maschine auf den Abflug.
Der Eingang öffnet sich, und zwei Männer in Pilotenuniformen kommen den Gang entlang. Beide tragen verdunkelte Augengläser. Einer der beiden führt einen Blindenhund an der Leine, der andere tappt sich seinen Weg mit einem weißen Stock den Gang entlang.
In der Maschine hört man laute und nervöse Gespräche, trotzdem gehen die Männer ins Cockpit, schließen die Tür und starten die Triebwerke.
Die Passagiere werfen sich nervöse, ängstliche Blicke zu, und suchen irgendein Anzeichen dafür, daß es sich hierbei um einen schlechten Scherz handeln könnte. Aber die Maschine zieht schneller und schneller die Piste entlang, und die Leute auf den Fensterplätzen realisieren, daß geradeaus am Ende der Startbahnpiste nur noch das Meer ist.
Als es so aussieht, als ob die Maschine nie im Leben abheben würde, sondern im Meer versinken, füllt sich auf einmal die Kabine mit panischem Geschrei. Aber genau in diesem Moment hebt die Maschine sanft ab.
Im Cockpit dreht sich der Co-Pilot zum Piloten und sagt:
„Weißt Du, Bob, eines Tages werden die Leute zu spät schreien, und dann werden wir alle sterben.“
Gemailt von Volker Pelz
In der Militärfliegerei lautet die Phraseologie für einen defekten, nicht betriebsbereiten Transponder: »Parrot bent.«
Pilot: „Radar, Armycopter four six two balls seven is with you.“
Controller: „Roger, Army 46007, squawk 2521.“
Pilot: „Negative, Parrot is bent.“
Controller: „Army 46007, squawk 2521 and say again the last part.“
Pilot: „Negative squawk, Parrot is bent!“
Das geht ein paar Mal so hin und her, bis sich ein unbekannter Dritter einmischt:
„Mensch, vastehsde nich, ihm sein Papagei is vgen!“
Gemailt von Ramon Lagerfeld
Controller: „JapanAir 408, stop climb at altitude 5000 ft, there’s a Piper Arrow at FL 60 one o’clock two miles from left to right Do you have it in sight?“
Pilot: „Negative.“
Pilot der Piper: „Ich seh den Japaner. Kannst ihn weiter steigen lassen. Der soll auf unsere Wirbelschleppen aufpassen!“
Gemailt von Heike Bitter
Tower: „Aeroflot 2267, vacate at highspeed taxiway Delta.“
Captain: „Aeroflot 2267, we pay all runway, we use all runway!“
Gemailt von Gerhard Bergengruen
Die Lotsen am Frankfurter Flughafen sind international wohl als ziemlich unfreundlich bekannt, so erwarten sie unter anderem, dass die ankommenden Piloten ihre Parkplätze genau kennen. So kam es eines Tages zu folgendem Funkverkehr:
BA 747 (Speedbird 206): »Good morning Frankfurt. Speedbird 206 clear to active.«
Ground: »Good Morning. Taxi to your gate.«
The British Airways 747 pulls onto the main taxiway and stops.
Ground: »Speedbird, do you know where you are going?«
Speedbird 206: »Stand by, ground. I’m looking up the gate location now.«
Ground (impatiently): »Speedbird 206, have you never flown to Frankfurt before?«
Speedbird 206 (coolly): »Yes, in 1944. But I didn’t stop…«
Gemailt von Josef Lichtscheindl
Pilot: »Tower, request permission to enter zone XY.«
Tower: »Negative.«
Pilot: »Tower, did you say ‚negative‘?«
Tower: »Affirmative.«
Pilot: »Understood ‚affirmative‘. I will call you leaving the zone.«
Gemailt von Josef Lichtscheindl
VFR-Pilot (offenbar etwas verwirrt): „…ich würde gerne durch Ihr …naja…rosa Dingsbums durch…“
Gemailt von Malte Höltken
Pilot: Moin Ground, die Luftsportgruppe mit dem Kranich requesting clearance to Stutti.
Gemailt von Friedhelm Zimpel
Pilot: „Köln-Bonn-Tower, hier Lufthansa 1234. Erbitten Rollerlaubnis nach Mönchen.“
Tower: „Lufthansa 1234, Roger. Rollerlaubnis nach Muenchen erteilt. Melden Sie Passieren des Haupttores!“
Gemailt von Friedhelm Zimpel
Question: What is the ideal cockpit crew? …
Answer: A pilot and a dog…the pilot is there to feed the dog, and the dog is there to bite the pilot in case he tries to touch anything.
A new pilot took his girlfriend on his first night time „solo“ flight. He wanted to be really cool, so as he was approaching the small field to land, instead of making the usual official requests to the tower, he just said: „Guess who?“
Without missing a beat, the controller switched off the field lights and said: „Guess where…“
China in the eighties. A DC-3 (or similar?) loaded with tourist passengers starts up and is ut to taxi. Then the engines are shut down again. The captain leaves the cockpit and adresses the passengers: „This plane ill! We take other plane!“
They all walk over to a DC-3 parked across the ramp. Engines started, and shut down again. Captain adresses passengers again: „This plane more ill! We take first plane!“
Supposedly Heard On The Air (said with a slow, Eton type accent)…
BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird Flight 723
HC: British Airways Speedbird Flight 723, Heathrow Centre, go ahead
BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird Flight 723 has a message for you
HC: British Airways Speedbird Flight 723, Heathrow Centre is ready to copy message
BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird Flight 723, message is as follows: Mayday, Mayday, Mayday …
(Gemailt von Jan Ahlers)
DUS TWR zur Crew einer neuen Shorts 360 (ein recht eckiges Flugzeug) von DLT (Vorläufer der LH Cityline): „Habt Ihr ein neues Flugzeug?“
Pilot (stolz): „Ja, klar.“
TWR: „Und wieso habt Ihr die Verpackung nicht abgemacht?“
(Gemailt von Jan Ahlers)
Auf Hapag-Lloyd-Maschinen steht ja seit neuestem die Web-Adresse von Hapag-Lloyd-Flug (www.hlf.de). Was das WIRKLICH bedeutet, wissen natürlich nur Insider: „Warning, warning, warning. Have low fuel. Declaring emergency.“
(Gemailt von Axel Wagner)
Vor einigen Jahren im Frankfurter Luftraum: Später Abend, wenig Verkehr, IFR-Anflug nach einer deutschen Maschine nach Frankfurt. Die Maschine meldet sich beim Lotsen auf der Frequenz und bekommt Kurs und Höhe zugewiesen. Der Pilot wiederholt Kurs und Höhe und fragt: „Any speed?“. Darauf der Lotse: „Joh, ANY wer’n 'se schon brauchen!“
(Gemailt von Rainer Horbert)
Shortly after just landing at a big international airport in his Cessna 150, our hero strolls into the busy airport cafeteria for a bite to eat. He finds an empty table by the window to keep an eye on the airport comings and goings. Shortly thereafter, a striking woman walks up and asks to share his table. Naturally, he invites her to sit down.
After several minutes of small talk, the woman asks if he is a pilot. He responds, „Why, yes, I am – I fly a C-150.“ Knowing next to nothing ut airplanes, she asks him what a C-150 is. The pilot looks out the window and spots a C-130 Hercules taxing out for takeoff.
Pointing to it, he tells his companion, „See that plane over there? That is a C-130. I fly a C-150!“
(Gemailt von Malte Höltken)
Unterhalten sich zwei Boeing 747-400 Piloten:
Pilot I: „Wie schafft es eigendlich ein Airbus A320, an Höhe zu gewinnen?“
Pilot II: „Durch die Erdkrümmung. Der fliegt einfach geradeaus…“
(Erlebt von Malte Höltken)
Unterhalten sich zwei Segelflieger auf 122.80 zur Zeit des Golfkrieges:
Pilot I: „Ich hab’ mich verfranzt…“
Pilot II: „Was siehst Du denn?“
Pilot I: „Ein paar Türme—und da brennts!“
Pilot II: „Klarer Fall: Du bist in Kuwait!“
Wo war er: Über der Raffinerie in Salzbergen
(Gemailt von Bernd Schenk)
It was a foggy, busy „rush-hour“ morning at LaGuardia. A US Air flight was taxiing to the active when they made a wrong turn and came nose-to-nose with a United 727.
The irate ground controller (a woman) lashed out at the US Air crew, screaming and shouting on the ground control frequency. She ended her tirade with, „You can expect progressive taxi instructions in ut a half hour, and I want you to go exactly where I tell you, when I tell you, and how I tell you. You got that, US Air?“
The humbled crew responded: „Yes Ma’am.“
The frequency went terribly silent, and no one wanted to engage the irate ground controller in her current state. Finally, after what appeared to be an eternity, an unknown captain from another airline, came up on the frequency.
„Wasn’t I married to you, once?“ he asked.
(Gemailt von Frederik Habenicht)
Controller: „LH 1542, for noise abatement turn left headig 230.“
Pilot: „LH 1542 turning left 230, but I am at FL 390, what noise can I make here?“
Controller: „LH 1542, did you ever hear the noise a B747 makes when it hits an A340???“
(Gemailt von ‚Pilot Per‘)
Auf einem Flug mit Southwest Airlines von Lubbock nach Dallas gab es folgende Durchsage:
„We would like to remind you that smoking is not permitted on this flight. However, if you feel like smoking, you are welcome to step outside onto the wing and we will be able to show the remaining passengers our feature presentation on this flight: Gone With the Wind!“
(Gemailt von Thorsten Neitzel)
Ein tschechischer Pilot kommt beim Medical zur Augenuntersuchung. Der Augenarzt hält ihm eine Buchstaben-Tafel vor, auf der C Z R S T W Q Y S T A C Z steht.
Fliegerarzt: „Können Sie das lesen?“
Pilot: „Lesen? Ich kenn den Kerl!“
(Gemailt von Carmine Bevilacqua)
Absetz-Pilot: „Düsseldorf Radar, Guten Tag, D-EFCC, Deppenwerfen over Meiersberg, request climb to flight level 100.“
(Gemailt von Carmine Bevilacqua)
Eine DC-3, ohne Farbanstrich, aber mit gepflegt glänzender Aluminiumhaut, rollt zum Start.
Tower: „N147, what kind of polish do you use?“
Pilot: „Speed only, Sir.“
(Gemailt von Carmine Bevilacqua)
Pilot: „Information, Delta Kilo November, kann ich über SULZ und TANGO fliegen?“
Controller: „Delta Kilo November, fliegen Sie weiter nach gutdünken“
Pilot) „Aber ich möchte nach Egelsbach.“
(Gemailt von Carmine Bevilacqua)
Controller nach der Landung einer BA-Maschine: „Just let you know on the approach you were a little left of the centerline.“
Pilot: „That is correct, Sir. And my first officer was slightly to the right.“
(Gemailt von Carmine Bevilacqua)
Controller: „CRX 500, are you on course to SUL?“
Pilot: „More or less…“
Controller) „So proceed a little bit more to SUL.“
(Gemailt von René Kälin aus der Schweiz)
Controller: „AF 1733, you are on an eight mile final for 27 R. You have a UH-1 three miles ahead of you on final. Reduce speed to 130 knots“
Pilot: „Roger, Frankfurt. We’re bringing this big bird back to one-hundred and thirty knots for you.“
Controller (etwas später) „AF 33, helicopter traffic at 90 knots now one and a half miles ahead of you. Reduce speed further to 110 knots.“
Pilot: „AF thirty-three reducing this bird back further to 110 knots.“
Controller: „AF 33, you are three miles to touchdown, helicopter traffic now one mile ahead of you. Reduce speed to 90 knots.“
Pilot (pikiert) „Sir, do you know what the stall speed of this C-130 is?“
Controller: „No, but if you ask your co-pilot, he can probably tell you.“
(Erlebt von Sigi K.)
Diagonal-Anflug Hamburg-Airport mit einer C 172:
Tower: D-RF, you’re number one in sequence. If you could speed up, you’ll be number one.
Pilot: Sounds good! - Is 125 good enough for you, Ma’m?
Tower: Wow! So schnell kann ich ja gar nicht gucken!
Pilot: Ich auch nicht! Mach ich alles aus dem Gedächtnis!
(Gemailt von René Kälin aus der Schweiz)
Anflug Stuttgart:
Tower: Lufthansa 5680, reduce to 170 knots.
Pilot: Das is ja wie in Frankfurt. Da gibts auch nur 210 und 170 Knoten… aber wir sind ja flexibel.
Tower: Wir auch! Reduce to 173 knots.
(Gemailt von René Kälin aus der Schweiz)
Eine Twin meldet „short on fuel“ und verlangt Priority. Auf die Frage des Tower, wieviel Treibstoff noch zur Verfuegung stehe, antwortet die Twin: „Lieber Freund - Sie sprechen bereits mit einem Segelflieger“.
(Gemailt von René Kälin aus der Schweiz)
Ein Kapitän entschuldigt seine Kursabweichung mit einem ‚Geraetefehler‘.
Daraufhin hört man im Funk eine dritte Stimme: „Hast Du keine bessere Ausrede?“
Der Käpt’n erbost: „Wer war das?“
Nochmals die unbekannte Stimme: „Dein Copilot neben dir!“
Am Arabischen Golf unterhalten sich zwei junge Amerikaner auf der Frequenz 121.5 MHz über die letzten Baseball-Ergebnisse. Plötzlich meldet sich eine typisch britische Stimme:
„I say chaps, do you realize this is the 121.5 emergency channel, reserved for emergency uses only?“
Nach einer kurzen Pause fragt einer der beiden Amerikaner:
„Geee! Ed, d’you think that was God talking to us?“
Nachdem bei einer harten Landung die Maschine zweimal aufgesetzt hat, macht die Stewardess folgende Ansage:
„Ladies and Gentlemen, please remain seated with your seat belts fastened until Captain Kangaroo continues to bounce our aircraft to the gate.“
(Gemailt von R. Kälin aus der Schweiz)
Anflug Wien-Schwechat:
Tower: OS-121, where’s your position now?
Pilot: Say again.
Tower: OS-121, where’s your position?
Pilot: Roger, ich sitz ganz vorne.
(Gemailt von Markus Schmal)
Ein Delta Echo Flieger erbittet Einflugerlaubnis in die Kontrollzone eines stark belasteten Platzes.
D-E—: Über Sierra, Flughöhe 1500 Fuß!
Tower: Verstanden D-E—, fliegen Sie Vollkreise bis Sie schwarz werden, melden Sie schwarz.
(Gemailt von Benjamin Schmidt)
Tower: D-EXXX möchten Sie noch tanken?
A/C: Nein danke, ich bin noch total voll.
(Gemailt von Benjamin Schmidt)
Tower: D-KXXX, achten Sie auf Gewitter mit starken Schauern im Nordwesten des Platzes
A/C: Ich verstehe Sie kaum, bitte wiederholen!
Tower: Gewitter, das macht Bumm-Bumm, den Blitz kann ich nicht nachmachen.
A/C: Turm, ich verstehe Sie immer noch nicht, aber ich komme jetzt zurück zum Platz, da ist nämlich ein Gewitter im Nordwesten!
(Gemailt von Reiner Schmitt)
ATC: Say Type of Aircraft.
A/C: 20 Tonnen holländische Konkursmasse…(in Anspielung auf die niederländische Fa. Fokker)
(Gemailt von Reiner Schmitt)
A/C: Frankfurt, LH 5538 radio check?
ATC: Ja, ich bin noch da, wenig los heute. A few minutes later:
ATC: LH 5538 for more entertainment, contact Bremen on 124,95 good bye. After first contact with Bremen ATC, many miles away:
ATC: Cleared direct to 10 miles final RWY 27 at Bremen
A/C: (unbelievable) Say again ?
ATC: Roger, you are cleared direct to 10 miles final RWY 27 at Bremen and by the way, this clearance is sponsored by Becks Beer, brewed and botteled in Bremen and sold in 481 countries all over the world…
Die folgenden Flugbegleiter-Anekdoten schickte Carmine Bevilacqua aus Houston, TX:
„Should the cabin lose pressure, oxygen masks will drop from the overhead area. Please place the bag over your own mouth and nose before assisting children or adults acting like children.“ And from the pilot during his welcome message: „We are pleased to have some of the best flight attendants in the industry… Unfortunately none of them are on this flight…!“

An airline pilot wrote that on this particular flight he had hammered his ship into the runway really hard. The airline had a policy which required the first officer to stand at the door while the passengers exited,give a smile, and a „Thanks for flying XYZ airline.“ He said that in light of his bad landing, he had a hard time looking the passengers in the eye,thinking that someone would have a smart comment. Finally everyone had gotten off except for this little old lady walking with a cane. She said, „Sonny, mind if I ask you a question?“ „Why no Ma’am,“ said the pilot, „what is it?“ The little old lady said, „Did we land or were we shot down?“

Overheard on an American Airlines flight into Amarillo, Texas, on a particularly windy and bumpy day. during the final approach the Captain was really having to fight it. After an extremely hard landing, the Flight Attendant came on the PA and announced, „Ladies and Gentlemen, welcome to Amarillo. Please remain in your seats with your seatbelts fastened while the Captain taxis what’s left of our airplane to the gate!“

To be continued…
Controller: AirForce five two, it appears that your engine has… Oh, disregard, I see you’ve already ejected.
Pilot: EWG 006, we’re ready for departure.
Tower: Roger. Stand by for a moment, I’ve to watch the preceding Fokker 50.
Pilot: …Must be breathtaking!
Tower: Delta Oscar Mike, squawk 0476.
Pilot: Say again.
Tower: Squawk 0476.
Pilot: Four, zero…?
Tower: Wollen Sie’n leichteren haben ?
Pilot: Tower, please call me a fuel truck!
Tower: Roger. You are a fuel truck.
Anlass genug fur einen kleinen bescheidenen Beitrag aus Zürich (ZRH). Ich saß in einer C-172 und hörte mir den Funkverkehr mit, als folgendes geschah: (Eine kurze Beschreibung von Zürich an jenem Morgen: Take-off RWY Landing RWY 16, alternate 14)

Tower: Alitalia 194 - taxi to rwy 28, hold short
AZ194: Ahhh, yes, taxi to rwy 28
Tower: AZ194, cleared for take-off
AZ194: Ahhh, two minutes, need preflight (checks) 30 Sekunden spater:
Tower: Alitalia 194, YOU ARE CLEARED FOR TAKE OFF NOW.
AZ194: Ehmmm, yes, yes, take off in two minutes …In der Zwischenzeit: Rwy 16 hatte eine 737 mit einem Platten, Rwy 14 war überlastet, also nahm man eine 767 von Cincinnati auf 28. Die Crew der 767 war nun 8 Stunden unterwegs…
Tower: Alitalia 194, expedite take-off, we have Delta 767 final on 28 2,8 miles!
AZ194: Ahhh, we need 30 more seconds…
Delta 767: Hey Spaghetti, take-off or I’ll fuck you from behind! Ich konnte mich im Cockpit kaum erholen - die AZ194 hob Space-Shuttle mäßig ab… (Story by Salvatore Baia)
Tower: Have you got enough fuel or not?
Pilot: Yes.
Tower: Yes what?
Pilot: Yes, SIR.
Controller: Unknown aircraft crossing CTR without clearance, identify yourself!
Pilot: I’m not silly!
Controller: Mission 578N, Do you have problems?
Pilot: I’m afraid I’ve lost my compass!
Controller: Judging the way you’re flying you lost the whole instrument panel!
ATC: Cessna 12Q, squawk altitude!
Pilot: Can’t! I’m climbing!
Controller zu einem Piloten, der einen Ausweich-Flugplatz anfliegen will: Wie sieht es mit Ihrem Sprit aus?
Pilot: Also der Sprit reicht bis 12:45. Aber wir landen wahrscheinlich schon um 12:35.
Tower zu einem Flugzeug, das im kurzen Endteil gegen einen 30-Knoten-Gegenwind ankämpft: DW 160, your landing clearence expires in a minute!
Pilot: Good mornig Tower, this is TWA 740, we’re twelve miles out for 07 left.
Tower: Good morning. You are eight miles out. Continue.
Pilot: We’re twelve miles from the VOR.
Tower: You sure won’t put it down by the VOR, would you?
Pilot: You leave that up to us where we put it down.
Tower: Wilco.
Tower: Lufthansa 123, reduce speed and keep it to the Outer Marker.
Pilot: Roger. If you don’t mind we keep it until touch-down.
The Most Dangerous Things in Aviation:
• A pilot with a toolbox.
• A mechanic with a pilot’s license.
• A stewardess with a chipped tooth.
• A politician with a good idea.
This CFI and his Student are holding on the runway for departing cross traffic when suddenly a deer runs out of the nearby woods, stops in the middle of the runway, and just stands there looking at them.

Tower: Cessna 123 cleared for take-off.
Std: What should I do? What should I do?
Inst: What do you think you should do?
Std: Maybe if I taxi toward him it’ll scare him away.
Inst: That’s a good idea. (Taxi toward deer, but deer is macho, and holds position.)
Tower: Cessna 123 cleared for take-off, runway 12.
Std: What should I do? What should I do?
Inst: What do you think you should do?
Std: Maybe I should tell the tower.
Inst: That’s a good idea.
Std: Cessna 123, uh, there’s a deer down here on the runway.
(long pause)
Tower: Roger 123, hold your position — Deer on runway 12 cleared for immediate departure.

(Two seconds, and then – I presume by coincidence – the deer bolts from the runway, and runs back into the woods.)

Tower: Cessna 123 cleared for departure, runway 12. Caution wake turbulence, departing deer.
Noch weitaus lustiger ist die Übersetzung ins Deutsche, die AltaVista erstellt hat: Dieser CFI und sein Kursteilnehmer halten auf der Laufbahn für abreisenden Kreuzverkehr, wenn plötzlich ein Rotwild aus dem nahe gelegenen Holz heraus läuft, stoppt mitten in der Laufbahn und den geraden Standplätzen, die dort sie betrachten an.

Aufsatz: Cessna 123 löschte für Start.
Std: was sollte ich tun? Was wenn ich, tun?
Anlage: was Sie denken, sollten Sie tun?
Std: möglicherweise, wenn ich in Richtung zu ihm mit einem Taxi fahre, scare er ihn weg.
Anlage: das ist eine gute Idee.

(Taxi in Richtung den Rotwild, aber zu den Rotwild ist macho und Einflußposition.),

Aufsatz: Cessna 123 löschte für Start, Laufbahn 12.
Std: was sollte ich tun? Was wenn ich, tun?
Anlage: was Sie denken, sollten Sie tun?
Std: möglicherweise sollte ich den Aufsatz erklären.
Anlage: das ist eine gute Idee.
Std: Cessna 123, uh, gibt es Rotwild unten hier auf der Laufbahn.
(lange PAUSE)
Aufsatz: Roger 123, halten Ihre Position an. — Rotwild auf Laufbahn 12 löschten für sofortig Abfahrt.

(zwei Sekunden und dann – ich setze durch Übereinstimmung voraus – die Rotwildschraubbolzen von der Laufbahn und von den durchläufen zurück in das Holz.)

Aufsatz: Cessna 123 löschte für Abfahrt, Spurturbulenz Vorsicht der Laufbahn 12., abreisenrotwild.
ATC: N123YZ, say altitude.
N123YZ: ALTITUDE!
ATC: N123YZ, say airspeed.
N123YZ: AIRSPEED!
ATC: N123YZ, say cancel IFR.
(Transmission as a DC-10 rolls out long after a fast landing…)
San Jose Tower: American 751 heavy, turn right at the end if able. If not able, take the Guadalupe exit off of Highway 101 back to the airport.

:wink:

HC

Team: Name entfernt

3 Pflichtwitze
ich faß’ mich kurz :

das kürzeste Strafplädoyer ? „Zivilklage !“


wie merkt man sich „Dienstaufsichtsbeschwerde“ ? fff !

formlos – fristlos – fruchtlos


O’Hare Approach Control to a 747: „United 329 heavy, your traffic is a
Fokker, one o’clock, three miles, eastbound.“

United 239: „Approach, I’ve always wanted to say this… I’ve got the
little Fokker in sight.“