Is there any Shop that I can buy a Tissot or MIDO watch in Furtwangen Im Schwarzwald?

My friend have study there.I want to ask him to help me buy a Tissot or MIDO watch.He says that he doesn’t know where to buy and his classmates are all foreigners.So I want to ask online for help.

By the way how much should he pay if he buy (Tissot T41 or MIDO M8600.4.26.8)
If you can,please answer in English…

Thank you very very very very very very much. 

here we talk/write in german,please translate…

Moin!

My friend have study there.

He has studied there? or what?

I want to ask him to help me buy a
Tissot or MIDO watch.He says that he doesn’t know where to buy
and his classmates are all foreigners.So I want to ask online
for help.

Google is down?

By the way how much should he pay if he buy (Tissot T41 or
MIDO M8600.4.26.8)

425 €

If you can,please answer in English…

If you can please ask in German!

What about buying it online?

Greetz

Hi 2012ending,

in germany watches are called „Uhren“. So if you search at www.google.de for the words furtwangen uhren shop you might find some shops in that town.
Like this I’ve found the link: http://www.uhren-ganter.de.
I’m not shure if the are offering Tissot or MIDO watches. But if not, they’ll probably tell your friend where to go instead.

Good luck!
Stefanie

Und für die des Englischen nicht mächtigen Foris:

Hi 2012ending,

watches heißen in Deutschland „Uhren“. Also, wenn Du die Worte furtwangen uhren shop auf www.google.de suchst, kannst Du vielleicht einige Geschäfte in dieser Stadt finden.
So habe ich diesen Link gefunden: www.uhren-ganter.de.
Ich bin nicht sicher, ob die Tissot oder Mido Uhren anbieten. Aber wenn nicht, werden sie Deinem Freund wahrscheinlich sagen, wo er stattdessen hingehen soll.

Viel Glück
Stefanie

Thank you for your enthusiastic help.It is very useful.

Vielen Dank für Ihre begeisterten help.It ist sehr nützlich.(By Google)

Thank you very much.English is the only foreign language I can understand…
Vielen much.English ist die einzige Fremdsprache, die ich verstehen kann …(By Google translate)

I never learn German before…I translate this by google translate.

Mein Freund haben there.i Studie wollen ihn bitten, mir helfen, einen Tissot oder MIDO watch.He kaufen sagt, dass er nicht weiß, wo zu kaufen und seine Klassenkameraden sind alle foreigners.So Ich möchte um Hilfe, um Online zu stellen.

Durch die Art und Weise, wie viel er bezahlen, wenn er kaufen (Tissot T41 oder MIDO M8600.4.26.8)
Wenn Sie können, bitte in Englisch zu beantworten …

Danke sehr sehr sehr sehr sehr sehr viel.