Wer kann es mir bitte übersetzen?
Ich kopiere den Text hier rein, mir geht es nur um eine kurze Zusammenfassung! Natürlich NICHT alles übersetzen, aber wer wurde aufgefunden, tot, lebend?..:
Resten Marion van Buuren gevonden
BERGEN De politie heeft vrijwel zeker de resten van Marion van Buuren en haar dochtertje Romy uit Bergen gevonden.De resten zijn opgegraven in de duinen bij Bergen.Laboratoriumonderzoek moet voor bevestiging zorgen.Moeder (19) en kind (1) verdwenen op 8 juni 1997. Zij werden voor het laatst gezien in Bergen,toen zij bij Okan O. in de auto stapten.De ex-vriend van Marion en de vader van Romy was de hoofdverdachte in de verdwijningszaak.In 1998 stierf hij aan kanker in de gevangenis.Hij zweeg tot zijn dood over de verdwijning. Een broer van de 24 jaar geworden Okan heeft de politie op het spoor gebracht.
Marion en Romy van BUUREN - CONDOLEANCE Ý
Weg sinds: Zondag 8 juni 1997
Terug gevonden op: 1-8-2002
CONDOLEANCEREGISTER
OP DINSDAG 30 JULI 2002 WERDEN DE LICHAMEN VAN MARION EN ROMY GEVONDEN IN DE DUINEN BIJ BERGEN. Middels deze weg willen wij ons medeleven betuigen aan de ouders, naaste familie en vrienden van Marion en Romy van Buuren. In gedachten zijn we bij jullie! Erg veel sterkte gewenst door Tiny en Wim Meyer (en kinderen), Aduard… Jullie zijn gevonden, na 5 lange jaren van onzekerheid en stille hoop ooit weer op te duiken. Het treft mij diep dat jullie uitgerekend op de geboortedag van Okan moesten sterven. Wilde hij jullie bij zich hebben, omdat hij toch wist dat hij zelf niet lang meer te leven had? Of gunde hij het jullie niet samen een gelukkig leven te leiden zonder zijn aggressieve aanwezigheid? De ware reden zal helaas nooit achterhaald worden. Okan’s broer heeft er goed aan gedaan om niet langer te zwijgen over wat hij al die tijd heeft geweten en zonder vooroordelen hoop ik ook dat deze familie rust kan vinden met hetgeen er is gebeurd. Ik wil mijn medeleven betuigen aan iedereen die zich de afgelopen vijf jaar heeft bezig gehouden met jullie opsporing en wens jouw ouders, broers en verdere familie heel veel sterkte met de verwerking van alle verdriet. Lieve Marion, lieve Romy, vergeten doe ik jullie in elk geval nooit meer. Rust zacht… Zoals bijna iedereen in Nederland heb ook ik meegeleefd met Hans en Corrie van Buuren, tijdens de lange vermissing van Marion en Romy. Nu zijn ze dan eindelijk toch gevonden. Hoewel ik ook opluchting voel, voel ik toch ook mee met het ontzettende verdriet van deze familie. Ik wil hierbij graag mijn medeleven betuigen, Bep Vink… Familie van Buuren, hopelijk vinden u, uw familie en vrienden nu een klein stukje rust in uw leven. Wij leven met u mee, heel veel sterkte toegewenst. Familie van de Ven, Schijndel… Vermist-redactie, wilt u onze steunbetuiging overdragen aan de familie van Buuren. Omdat ook onze zoon wordt vermist, zijn we altijd zeer begaan geweest met het lot van Marion & Romy. Nu het einde zo onherroepelijk is voor Corrie en Hans moet ik huilen. Om ons beider kinderen. Het leven is lijden… Lieve mensen, eindelijk is er dan een eind gekomen aan jullie onzekerheid omtrent Marion en Romy, al blijven er nog steeds duizenden vragen over het hoe en warom. Eigenlijk heb ik gen woorden om jullie troost te geven, maar weet, dat ik iedere dag aan jullie kinderen heb gedacht. Ik heb wel eens een kaartje gestuurd en het kaartje dat ik terugkreeg met de foto van Marion en Romy zit in mijn boeken die ik op bed lees. Dus iedere dag een klein gebedje. Heel veel kracht, geloof en wijsheid gewenst van Clara Maat… Lieve familie Van Buuren, de afgelopen jaren heb ik intens meegeleefd met jullie beiden en de rest van uw gezin en vrienden en familie van Marion en Romy. Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om mensen waarvan je houdt te missen en hoop het ook nooit mee te maken. Jullie kennen mij natuurlijk helemaal niet, maar op de een of andere manier hebben jullie een bepaald plekje in m´n leven gekregen de afgelopen jaren. Met bewondering en respect voor jullie openheid, vechtlust en liefde naar elkaar en anderen heb ik altijd gekeken naar de uitzendingen over de vermissing van Marion en Romy en nu dan eindelijk het lot van hen beiden bekend is geworden voel ik me verslagen, omdat je toch op de een of andere manier blijft hopen dat ze nog in leven zijn, misschien tegen beter weten in, maar toch, die hoop houd je denk ik toch staande in alle onzekerheid en het intense verdriet rondom de vermissing. Ik wens jullie en alle mensen die van Marion en Romy houden echt alle sterkte toe en bid jullie heel veel kracht toe om dit verdriet in de toekomst op de een of andere manier een waardevol plekje te geven in jullie leven. Heel veel sterkte met alles en een hele dikke knuffel, Sylvia Valk-Kos, Lelystad… Beste familie van Buuren, Vol verbijstering nam ik via de diverse media kennis van het feit dat uw dochter en kleindochter na jarenlang verdriet en jarenlange inspanningen uwerzijds, zijn gevonden. Dat ze zijn gevonden moet voor u een opluchting zijn. De wijze waarop vreselijk, onbegrijpelijk en ongelooflijk verdrietig. Ik hoop dat jullie in de dagen na dit verschrikkelijke nieuws een heel klein beetje steun hebben gehad aan al die mensen die met u meeleven. Ik heb altijd grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen, vastberadenheid en hoop gehad. Ik wens u heel veel sterkte voor nu en in de toekomst. Jeroen Rensema, Vermist Noord… ‚Een herinnering in liefde, is een herinnering voor altijd‘. Al die jaren zo ontzettend met jullie meegeleefd. Geen nieuwsuitzending over Marion & Romy gemist. En nu dan toch. Woorden schieten tekort. Er wordt aan jullie gedacht. Frank, Janny, Ruben & Cas Leferink, Haaksbergen… Wat kan een mens verdragen? Ik heb altijd met jullie meegeleefd. Je bent niet alleen in je verdriet, we zijn in gedachten bij jullie. Alle sterkte van de Wereld toegewenst, Francis… Ik wil even melden dat ik het heel erg vind dat Marion en Romy niet meer leven maar ik ben wel opgelucht dat de ouders van Marion en opa en oma van Romy eindelijk hun dochter en kleinkind een plek van rust kunnen geven. Heel veel sterkte in deze nog steeds moeilijke tijd… Familie Van Buuren, hevig geschokt vernamen wij vandaag het bericht dat Marion en Romy zijn gevonden in de duinen, in de nabijheid van uw woonplaats. Gedurende 5 jaar hebben mijn man en ik met u meegeleefd en hebben wij de ontwikkelingen gevolgd. Ook hebben wij er vaak samen over gesproken. Als wij de foto van Marion en Romy dan weer zagen op tv, dan gingen er altijd weer de rillingen door ons heen. En altijd hadden wij nog hoop dat ze misschien nog ergens waren. Nu ze zijn gevonden, helaas niet meer in leven, rouwen we met u mee. Maar aan de andere kant is er nu de gelegnheid om ze een rustplaats te geven die ze verdienen en waar u ze kunt bezoeken. Ook willen wij u zeggen dat wij enorme bewondering hebben voor uw doorzettingsvermogen. U heeft gelukkig nooit opgegeven en u heeft er alles aan gedaan om antwoorden te krijgen en om te proberen Marion en Romy te vinden. Wij hopen dat u en uw familie de kracht zult krijgen om dit te doorstaan en wij wensen u veel sterkte toe. In ons huis brandt er vanavond in ieder geval een kaars. Wij hopen u met deze brief een hart onder de riem te steken zodat u weet: uw Marion en Romy zijn ook een beeje onze Marion en Romy geworden, veel liefs van famalie M. Bartelds… Zeer geachte mevrouw en meneer en familie Van Buuren. Ik hoop nu dat de wonden een klein beetje kunnen gaan helen nu er zekerheid is voor twee families in Nederland en Turkije… Lieve ouders, familie en vrienden van Marion en Romy. Ik ben ook erg geschrokken van het nieuws dat Marion en Romy gevonden zijn! Ik wil jullie heel erg veel sterkte toewensen! Ik ben zelf ook een jonge moeder, maar heb Marion en Romy niet persoonlijk gekend. Toch voelt het alsof ik ze al jaren ken, ik heb ook al die tijd meegeleefd en erover nagedacht. Ook ik keek overal of ik ze misschien ergens zag lopen. Ik kan me niet voorstellen dat Okan dit alleen heeft gedaan. Ik las vandaag op internet bij de Telegraaf weer een stukje over dat die broer van Okan een heel ander verhaal aan de ouders van Marion heeft verteld, o.a. over dat Okan hem vroeg Romy te doden. Hij zei dat hij het niet kon, maar hij was wel bang voor Okan. Nou, dan zal het me eerlijk gezegd niet verbazen als hij er meer van weet! Ik hoop het maar, anders weten de ouders de waarheid straks nog steeds niet. En dat tipgeld. Ik vind ook dat de broer van Okan daar ABSOLUUT geen recht op heeft! Geef het geld maar aan de ouders van Marion zodat ze het voor de begrafenis of een herdenkingsplaatsje kunnen gebruiken! Ik wens de ouders van Marion en de opa en oma van de kleine Romy nogmaals heel veel sterkte en voor Marion en Romy: Rust zacht En toch ben ik ook blij dat ze gevonden zijn en dat ze niet voor altijd daar in de duinen hebben gelegen maar nu een mooi plekje krijgen waar de ouders en opa en oma ze kunnen bezoeken wanneer ze maar willen! En gelukkig zijn Marion en Romy altijd samen gebleven. Heel veel liefs van Ilona, Joey en Joomay… Beste meneer Jongbloed, graag willen we langs deze weg ons medeleven tonen met de familie van Buren. Vol afschuw hoorden we het nieuwsbericht op de radio, het kippenvel stond op mijn armen en de tranen in mijn ogen. Welk monster kan zoiets doen! We willen de familie heel veel kracht en sterkte wensen en we hopen dat allen nu de rust krijgt die ze verdienen… Als eerste wil ik u condoleren met het verlies van Marion en Romy. Zelfs ik die u alleen via de media kent, ben verdriet, alsof er een goede vriendin is overleden. Vandaar dit bericht ook namens mijn dochter van 8 jaar. Ook zij begrijpt het niet, Waarom? De programma’s waar u te gast bent geweest heb ik allemaal gezien. Ook uw reis naar Turkije die erg indrukwekkend was. Woorden heb ik niet zoveel. Ik vind het erg fijn dat er nu duidelijkheid is, hoe verdrietig de waarheid ook is. Maar voor uzelf en voor Marion en Romy een mooi afscheid, dat hebben zij dubbel en dwars verdient en u ook. Veel bewondering voor u beiden en de achterban die nooit in beeld is geweest. Ik hoop de de nabije toekomst een bezoek te brengen in de duinen bij uw fantastische dochter en mooie kleindochter. Ik wens u al het goed toe om deze lange periode af te kunnen sluiten. De zon zal nooit meer zo fel schijnen als voor 8 juni 1997 maar voel de warmte als een omhelzing van Marion en Romy. Ogen dicht en denk aan die mooie tijd met hen samen. Heel veel sterkte en liefde van ons hele gezin en wij vergeten u en zeker Marion en Romy niet. familie van Eijk-Bogaard, Naarden… Hallo, bij deze wil ik mijn medeleven tonen aan de ouders van Marion en grootouders van Romy en als er nog meer leden in het gezin zijn dan voor die mensen hetzelfde. Ik ben op internet aan het zoeken geweest om via mail of een postbusnr. met de ouders in contact te komen. Niet om een reactie van die mensen te krijgen maar ik ben zo begaan met hun lot en vind het zeer erg wat ze allemaal mee moeten en gemaakt hebben dat ik ze dat op een persoonlijkere manier zou willen zeggen. Corry en Hans ik ben van jullie gaan houden en wens jullie veel sterkte toe in de nog te komen tijd. Lieve redactie zou dit op een of andere manier bij hun terecht kunnen komen. Bij voorbaat hartelijk dank, Carola van Veen… Geachte heer/mevrouw, Middels dit mailbericht deel ik u mede dat het nieuws omtrent Marion en Romy afgelopen vrijdag bij mij hard aankwam. Zeer triest is hetgeen gebeurd is en mijn medeleven gaat uit naar de ouders. De ouders hebben al het mogelijke gedaan wat ze konden. Ja, ze hebben zekerheid nu, doch alle hoop is ook in een seconde weg. Ik wens hen heel veel sterkte de komende periode. Ik wil u en de ouders bedanken voor al hetgeen jullie gedaan hebben om zowel de verdachte als de meisjes te vinden. Wellicht kunt u de heer en mevrouw Van Buuren een afschrift van de mail geven. Wellicht doet het goed als ze weten hoeveel mensen met hun meeleven. Karina Kusters-Lemmens… Beste familie van Buuren, wij wensen u veel sterkte in deze moeilijke dagen we hebben veel met jullie meegeleefd en zullen dat van een afstand blijven doen. familie Buevink uit Sinderen… Fam. van Buuren. Tranen biggelden over mijn wangen toen ik het in de krant las. Moet ik blij zijn dat ze gevonden zijn of moet ik huilen omdat ik weet dat ze nooit meer terug komen. Mensen wat is het moeilijk voor jullie. Ik ben zelf vader van twee kinderen ik wil er niet aan denken. Mijn dochter van 15 is voor het eerst alleen op vakantie. Ik mis haar nu al. Ik wens jullie alle sterkte om dit te dragen. Ad van Rooy… Lieve mensen, met afschuw heb ik de ontwikkelingen gevolgd van Marion en Romy van Buuren, vreselijk, voor alle betrokkenen, vooral voor Marions ouders, 't is gewoon onbeschrijfelijk wat die mensen de laatste jaren hebben moeten meemaken. Hierbij wil ik hen alle sterkte toewensen voor de toekomst. Dit verhaal heeft helaas geen happy end, maar het zoeken is ten einde, geen onzekerheid meer en dat is misschien toch een stapje in de goeie richting… Hans en Corry, ik wens jullie alle sterkte, nu en in de toekomst. Mo v.d. Linde… Hoi Loes, Ik vertrek zodadelijk naar zee maar eerst wou ik toch nog even laten weten dat wij hier ook het nieuws hebben vernomen van Marion en Romy. Wij leven erg mee met Corrie en Hans en vinden het dan ook verschrikkelijk dat het voor hun zolang geduurd heeft voordat eindelijk iemand de waarheid heeft verteld. Die Okan moet toch een in en in slecht mens geweest zijn om dit afschuwelijk geheim mee in zijn graf te hebben genomen en zelfs tot op het laatst zijn onschuld staande te hebben gehouden. John en ik hopen dat Corrie en Hans nu rust zullen krijgen zodat ze eindelijk aan hun verwerkings- en rouwprocess kunnen beginnen. Het is vreselijk dat Marion en Romy op deze manier zijn teruggevonden maar de onzekerheid is voorbij. Corrie en Hans zullen het zeker erg moeilijk hebben en nog krijgen - dat weten wij uit ervaring van andere ouders die dit hebben moeten meemaken - maar wij hopen en weten zeker dat ze heel veel steun zullen krijgen van familie en vrienden. Wij zijn alvast met onze gedachten bij hen en wensen hun heel veel sterkte toe in deze intrieste periode. Liefs John en Anita… Jammer, dat het zo moest eindigen, gelukkig heeft de familie nu rust. Miljoenen hebben heel lang anders gehoopt zwart was de dag van gisteren, zwart als de nacht. Marion en Romy zullen hun laatste rustplaats krijgen, geen onbekend graf in Hollandse duinen. Vergeten zullen wij hen niet Nederland deelt mee in het verdriet. Rob Huizer, Rotterdam… Beste redactie, omdat de verdwijning van Marion en Romy mij altijd zeer diep heeft geraakt. Mischien omdat ik zelf verkeerde vriendjes heb gehad met alle gevolgen van dien. Zelf ben ik nu 30 jaar en moeder van 3 kinderen. Ik heb altijd gedacht ‚kon ik maar iets doen voor haar ouders of helpen‘. Machteloos voelde ik me vaak. Vandaar dat ik nu een register heb geopend op www.condoleance.nl willen jullie astublieft het aan haar ouders laten weten van het register zodat zij van het bestaan af weten ik wil hun niet voor het hoofd stoten… Lieve familie van Buuren, Gisteren zag ik op televisie dat Marion en Romy gevonden zijn. Ik ben net zo oud als Marion en al jaren leef ik met jullie mee en elke keer als ik jullie op tv zag zei ik tegen mijn moeder: „Ik hoop voor haar ouders dat ze eens de waarheid zullen vinden want zo lang in onzekerheid zitten maakt een mens langzaam kapot.“ En nu is er voor jullie duidelijkheid gekomen. Ik wil jullie laten weten dat ik ontzettend met jullie meeleef en jullie heel veel sterkte wens voor de toekomst. Ik hoop dat jullie tijdens de begrafenis op een goede manier afscheid kunnen nemen van Marion en Romy en dat jullie rust kunnen vinden na al die jaren van onzekerheid. Heel veel sterkte. Dikke kus van Carlijn Bouma… Hallo Vermist, ik was op jullie site aan het kijken wat er zoal is opgelost en nieuwe vermissingen. Via deze e-mail wil ik mijn medeleven betuigen aan de ouders van Marion van Buuren. Eindelijk is er een einde gekomen aan een zeer moeilijke tijd voor deze mensen. Het is alleen diep triest dat het op zo’n afschuwelijke manier moet zijn. En dat er zolang over gezwegen is. Ik hoop dat dhr. en mevr. van Buuren de kracht kunnen vinden om dit vreselijke verlies te verwerken en ik wens hun alle sterkte toe voor de komende tijd. En voor Marion en Romy van Buuren: RUST ZACHT… Lieve mensen, Op de een of andere manier kon ik uw dochter en kleindochter niet uit mijn hoofd krijgen. Uren heb ik erover nagedacht wat er gebeurd kon zijn, mijn man en ik hebben er ook dagen over gepraat. Uw optreden voor de televisie heeft grote indruk op ons gemaakt. Wij zagen ouders en grootouders die van hun kind en kleinkind houden. Nu kwam gisteren het nieuws dat ze gevonden zijn. Vreselijk, niet te geloven, waar je bang voor was blijkt waarheid te zijn. En toch ook ben ik blij voor jullie omdat de zoektocht voorbij is. Maar wat blijft er nu nog over? Het echte verwerken zal misschien nu pas beginnen. Lieve ouders, heel veel sterkte de komende tijd en weet dat er heel veel mensen zijn die Marion en Romy nooit zullen vergeten Alle liefde, Astrid, Harry Romy en Jason (p.s. Als mensen aan mijn vroegen of mijn dochter „vernoemd“ was naar Romy Schneider dan zei ik: ‚nee, naar Romy van Buuren‘)… Bij deze wens ik de familie van Buuren alle sterkte toe in deze moeilijke tijd. Jullie hebben nu antwoord op de vraag waar zijn Marion en Romy. Helaas heeft was het antwoord niet positief. Ik hoop dat jullie de rust nu hebben gevonden. Nogmaals veel sterkte Heel veel lieve groetjes van Marion Minten uit Venray… Ik zou via deze weg de ouders van Marion en de grootouders van Romy heel veel sterkte wensen met het verlies van hun kind en kleinkind ik las het op teletekst ik schrok en ook verdrietig waarom doet zo iemand dat? Patricia Gerritse… Lieve mensen van VERMIST, Ik hoop dat de ouders van Marion en Romy nu eindelijk rust krijgen en met het verwerken van het verdriet een begin kunnen maken. Ik wens hun heel veel sterkte toe Mevr. T. van der Linde… Gelukkig hebben de ouders nu zekerheid hoe heeft het kunnen doen… Augustus 2002, de politie heeft de lichamen gevonden. of eigenlijk de broer van de dader heeft eindelijk het zwijgen verbroken en gedaan wat hij al jaren eerder had moeten doen. Maar helaas het heeft zo lang moeten duren. Ouders die zolang in onzekerheid hebben gezeten. Jarenlang gehoopt dat hun dochter op een dag gewoon weer op de stoep zou staan. met in het achterhoofd de gedachte dat hun dochter misschien ook wel al jaren dood zou kunnen zijn. Ik heb vanaf de verdwijning het verhaal gevolgd. En de eerste gedachte die ik ook had toen ik het nieuws op de radio hoorde. O laat het M&R wezen. Ja ook ik heb gehoopt dat Marion weer gewoon bij haar ouders op de stoep zou staan, maar ook in mijn achterhoofd de gedachte „die leeft al lang niet meer“. Maar toch hoop je voor de ouders familie en vrienden dat er nu een keer zekerheid komt. Zekerheid over hun Marion en Romy. Het nieuws van vandaag is het einde van jarenlange onzekerheid en het begin van een nieuwe moeilijke periode. Nu kunnen ze misschien een beetje rust vinden en gaan verwerken wat hun jaren is aangedaan. vergeten kun je het nooit maar verwerken kan pas als je iemand een laatste rustplaats hebt gegeven. Ik wens de ouders en familie en vrienden heel veel sterkte toe, ik weet zeker dat er een heleboel mensen met jullie meeleven. Heel veel sterkte. mvg Ccaroline… Lieve (groot)ouders van Marion en Romy, Ik wilde jullie leten weten hoe erg ik het vind dat jullie dochter en kleindochter dood zijn aangetroffen. Dit neemt het kleine beetje hoop dat jullie nog hadden definitief weg en blijft er altijd de vraag ‚WAAROM?‘. Vanaf juli 1997 leef ik al met jullie mee en ik vind jullie ongelooflijk moedig en sterk overkomen. Ik ben zelf moeder van een dochtertje van 16 maanden en ik denk dat het ergste wat je als ouders kunt overkomen het verlies van je kind is. En dan vooral deze gruwelijke misdaad.Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand zomaar twee mensenlevens kan wegnemen en dan nog wel een kindje van amper een jaar oud. Ik hoop dat jullie in de toekomst dit trieste gebeuren een plaatsje kunnen geven al zal dat heel erg moeilijk zijn.Ik wens jullie ongelooflijk veel sterkte en hoop dat jullie ooit een antwoord krijgen op de vele vragen die er nu nog zijn. heel veel liefs Denise… Lieve mensen van de redactie, Ook wij (een stukje Nederlandse gemeenschap in Hoogstraten BE en omgeving) hebben het verschrikkelijke nieuws over Marion en Romy vernomen. Er zijn geen betere woorden van troost te vinden voor de ouders dan die jullie al geschreven hebben op jullie site. Je weet dat dit kan gebeuren maar diep in je hart leeft er altijd nog een beetje hoop. Ook die hoop is er nu niet meer. U zult het ook allen moeilijk hebben met dit verlies, als je al zolang intens betrokken bent bij het leed van een ander is het ook een deel je eigen leed geworden. Maar wij als omstanders, zijn ook betrokken geweest mede door het werk wat jullie doen en de vragen die jullie stellen, na een jaar, na twee jaar, na vijf jaar. Onze gedachten gaan uit naar de ouders, wij wensen hen nu nog meer kracht dan ooit toe om met dit leed om te kunnen gaan, om nu eindelijk te kunnen rouwen om het verlies van twee nog zo kwetsbare jonge zielen. Tros Vermist wensen wij ook veel sterkte, want ook jullie zullen verdriet hebben. Jullie programma heeft een belangrijke plaats ingenomen in sociaal Nederland. De mensen blijven betrokken en leven mee, dat is bittere noodzaak in deze harde, harde maatschappij. Bedankt! A. Lucas Hoogstraten België… Aan de redactie van Vermist. Ik wil heel even mijn hart luchten. Wat voel ik me beroerd vandaag na het nieuws over Marion en Romy. Ik heb er geen woorden voor. Marion haar ouders samen met zoveel lieve mensen die hun hielpen, waaronder ook jullie, zolang laten zoeken en tobben en dan nu eindelijk het hele verhaal. Heel heel triest vind ik dit. Ik kende Marion helemaal niet, maar echt niemand verdient het om op deze manier aan het einde van zijn of haar leven te komen. Ik heb zelf vroeger een vriendin gehad die vermoord is (van de zaak Bolhaar, mijn vriendin was Donna) en ik weet wat een ongelofelijke pijn dit doet en zeker als het je eigen kind, kleinkind is. Ik wil zeggen tegen jullie allemaal jullie waren keien met de hulp die jullie gaven (en met nog vele andere zaken) En aan de ouders van Marion:„Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie dochter en kleindochter. Ik ben verder sprakeloos… Wat voel ik, samen met velen anderen met jullie mee.“ Een lieve groet van G.de G… Geachte Tros, gaarne wil ik de ouders erg veel sterkte toe wensen. Er zijn geen woorden voor. Ik denk dat iederen er heel erg van geschrokken is. Door jullie programma zijn Corrie en Hans gewoon erg bekend geworden voor ons allemaal. Tros ga zo door met jullie Vermist. De mensen die vermist zijn en hun familie kan niet zonder jullie jullie zijn geweldig. Sonja van Barneveld… Vreselijk te moeten horen dat ze gevonden zijn. Toch hoop ik met heel mijn hart dat haar ouders nu toch een soort van ‚opluchting‘ voelen nu ze tenminste weten waar ze zijn. Nu kunnen deze mensen in ieder geval fatsoenlijk afscheid nemen. Op het RTL4 nieuws sprak men over een jonger broerTJE van 24 jaar. Met alle respect maar dat is een volwassen kerel die in mijn ogen net zo schuldig is als die Okan zelf. En dan mischien ook nog recht hebben op het tipgeld? Dat gaat er bij mij niet in!! Geef dit geld uit aan een prachtig mooi afscheid voor de slachtoffers! Jolanda Groothuis… Nu Marion en Romy na al die jaren eindelijk gevonden zijn, wil ik via deze weg aan Hans en Corrie van Buuren laten weten dat ik het echt verschrikkelijk vind wat er is gebeurd en dat ik de familie Van Buuren heel veel sterkte wil wensen met dit verlies door te gaan. Ton Veth, Sliedrecht… Beste Corrie en Hans, Vijf jaar hebben wij meegeleefd met het verdriet om jullie vermiste dochter en kleindochter. Nu is er eindelijk een bericht, geen goed bericht maar een bericht dat ze gevonden zijn. We leven verschrikkelijk met jullie mee en hopen dat jullie dit verdriet ooit eens te boven komen. Heel veel sterkte met het verlies van Marion en Romy. Fam. de Wolf… Graag wil ik langs deze weg de ouders van Romi & Marion heel veel kracht schenken bij de verwerking van dit verlies. Na 5 lange jaren dat verlies te dragen is een onmogelijke opgave. Ik hoop dat jullie er voor kunnen zorgen dat ze dit in handen zullen krijgen. Ik hoop dat voor jullie nu eindelijk het verwerking proces kan beginnen ook wij hebben mee gemaakt alleen van ons was het een zoon van 19 jaar die werd vermoord maar wij wisten het meteen jullie hebben 5 lange jaren de hoop nog gehad. heel veel sterkte en kracht van Ria van Schaik uit Arnhem… Ik weet niet hoe ik mijn verdriet moet uitspreken na het nieuws dat de lichamen van Marion en Romy zijn gevonden. Mijn gedachten gaan in de eerste plaats uit naar de ouders van Marion, familie en vrienden. 5 jaar geleden op mijn verjaardag, 9 juni 1997, bereikte mij het nieuws. Deze vermissing heeft mij vanaf die dag nooit meer losgelaten. Ieder jaar op mijn verjaardag stond ik stil bij hun vermissing, stak ik een kaarsje op voor Marion, Romy en de ouders van Marion. Hoopte ik, tegen beter weten in, dat ze levend gevonden zouden worden.Het mocht, zo blijkt nu, niet zo zijn. Ik ben ze nooit vergeten en zal ze nooit vergeten, altijd een speciaal plekje in mijn hart, ook de ouders. Ik wens deze mensen heel veel kracht liefde en sterkte toe en hoop, ook namens mijn dochter, dat deze email hen zal bereiken, en dat ze kracht mogen putten uit het feit dat zoveel mensen aan hun denken. En jullie, Jaap Jongbloed en het team van Vermist, bedankt voor alle aandacht en inzet die jullie hebben besteed in de loop der jaren aan deze vermissing en ook heel veel sterkte gewenst met dit vreselijke bericht… Loes, Ik kan natuurlijk niet anders dan even met jullie meeleven na het - verlossende - bericht dat Marion en Romy gevonden zijn. Een zaak waar jullie je niet voor niets intensief mee bezig hebben gehouden en waar ik me ook nog een beetje verbonden mee voel. Enerzijds „goed“ nieuws natuurlijk voor de familie, anderzijds is nu ook het laatste sprankje hoop onder hun voeten weggeslagen en kan het rouwen pas nu beginnen. Laura… Woorden schieten te kort. Eindelijk zijn ze gevonden na 5 lange jaren. Ik ben blij voor de (groot)ouders van Marion en Romy dat zij nu eindelijk weten wat er met ze is gebeurd. Ik treur om het verlies dat deze mensen doormaken, al vijf lange jaren. Toch was daar steeds de hoop hun terug te vinden. Ik wil de heer en mevrouw van Buuren en alle andere nabestaanden heel veel sterkte wensen Hopelijk kunt u dit misschien door geven/sturen naar een site waar het hoort. Patricia… Haarlem 2 augustus, aan de heer en mevrouw van Buuren met kippenvel heb ik net het nieuws gehoord, tranen om Marion en Romy, eindelijk, na al het wachten en hopen is daar nu het einde van de zoektocht gekomen. het verdriet dat u beiden al had is nu waarschijnlijk nog groter, het is haast niet voor te stellen. hopelijk kunt u, na alles wat u de komende tijd nog te wachten staat, rust vinden en samen zoals al die tijd, aan verwerken toe komen. Ik leef al die tijd al zo met u mee, ik wens u heel veel sterkte, Elly Valk… De keiharde werkelijkheid betekent ook een einde aan de wurgende onzekerheid. Het zal voor Marions vader en moeder een verpletterende waarheid zijn. Carlo… Wat moet je dan schrikken of hoe moet ik zeggen? Er zijn geen woorden voor. Maar ik had het wel zwaar vanmiddag toen het op de radio kwam en vanavond op tv weer. Ik dacht ook: net las Corrie waarom zo jong meisje en haar dochtertje ontnemen van leven, ik hoop dat ik guaw weet waar de site is want daar kan ik wat in kwijt voor ze en als niet zo is wil je dan dit door sturen naar de ouders. Dan zeg ik hierbij: familie Van Buuren, heel veel sterkte met dit verlies en dat de onzekerheid nu voorbij is, maar het had zoveel mooier kunnen zijn. Veel sterkte en in de toekomst groetjes en een flinke arm van mij. Net als de Tros zegt: ieder wil je nu wel omarmen dus bij deze doen wij dat in gedachten bij jullie. Al die tijd heb ik dit gevolgd en ook gehoopt, tevergeefs. Rust zacht Marion en Romy van Buuren, xxx…