Resume. kann ich das so abschicken?

Guten Tag,
Ich bräuchte mal ein bisschen Hilfe zwecks meinem resume. Kann ich denn mein resume so abschicken?:
EDUCATION
Since 2007UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES , Germany
Studying “International xxx (B.Sc.)”
at the Faculty of Environment.

2005-2007PUBLIC TECHNICAL SECUNDARY SCHOOL EREr, Germany
University entrance diploma

EXPERIENCE
2009UNIVERSITY OF TROMSO Tromso, Norway
Internship Aug 3, 2009 – Dec 31, 2009
•Field assistant in Svalbard, Norway, on a PhD project about the effect of winter processes on tundra plants and arctic ecosystems
•Identifying the phenology of the arctic plant species
•Collecting plant samples and seeds for future labour and greenhouse experiments
•Labour and greenhouse plant (arctic and Antarctic) experiments
•growth ring measurements on the arctic willow (salix polaris)
•labour work with excellent microscopic equipment
•computer programming (SPSS, R) and extensive Microsoft Office use
2008-2009UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES xxx, Germany
Student Research Assistant for the project “Mobile University!”
Oct 2008 – Jul 2009
Public relations for the University of Applied Sciences
•Producing creative presentations
•Public speaking
•Public relations
•Event Management

2008INTERNSHIP AT xxx NATIONAL PARK xxx, USA
Volunteering for the National Park Service as an “International-Volunteers-In-Parks”
Period: Aug 1, 2008 - Oct 3, 2008
Working with the Resource management crew
•Identifying native plants and eradicating exotic plant species
•Familiarizing with aquatic resource management, hands-on support of fisheries and aquatic invasive species programs
•Managing of National Park resources for their protection and continued public enjoyment
•Identifying park wildlife, learning and implementing skills and procedures for hands-on management and protection of large wildlife (bear, ungulates and canidae)
•Orientating self to wilderness management through projects in the park’s back-country areas
ADDITIONAL
•German citizenship, native German speaker, fluent in English (TOEIC-Certificate), basic knowledge in Swedish, Norwegian and Spanish
•Proficient in the use of computers, skilled in GPS and GIS
•Enjoys being outdoors, hiking, horseback riding, reading, cooking, travelling and swimming

Da ich ja jetzt schon ziemlich am Ende meines Studium bin, würde ich das auch gerne betonen. Wie schreibe ich das? Ende ist voraussichtlich Juli 2010? Und wie würde ich die topic meiner Bachelorarbeit mit einbringen?
Ist es üblich das man bei der Auflistung der Experience gleich die Kontaktdaten mitangibt? wenn ja, wie schreibe ich das hin?

Hallo,

Da ich ja jetzt schon ziemlich am Ende meines Studium bin,
würde ich das auch gerne betonen. Wie schreibe ich das? Ende
ist voraussichtlich Juli 2010? Und wie würde ich die topic
meiner Bachelorarbeit mit einbringen?
Ist es üblich das man bei der Auflistung der Experience gleich
die Kontaktdaten mitangibt? wenn ja, wie schreibe ich das hin?

Was üblich ist und wie man was schreibt ist normalerweise abhängig von dem Land in dem Du Dich bewirbst. Gerade bei englischsprachigen Bewerbungen kommt ja so ziemlich die ganze Welt in Frage und nicht nur USA, Canada, GB und Australien. Und selbst in diesen Ländern gibt es durchaus Unterschiede, wie man was ausdrückt und ob man bestimmte Informationen im CV hat oder nicht.

Selbstverständlich gehören aber die Kontaktdaten meiner Meinung nach in jedes Resume. Schliesslich muss man Dich ja wieder finden und kontaktieren können, falls der Arbeitsvertrag zustande kommen soll.

Zur Erstellung von Bewerbungsunterlagen für die verschiedensten Kulturkreise gibt es bestimmt viele Informationen und Anregungen im Internet und im Buchhandel.

Grüße

Charly Pfarr

Howdy,

also, falls das Ganze für die USA sein soll, dann muss es chronologisch andersherum sein (also die neuesten Sachen zuerst), und darf explizit kein Foto enthalten, keine Angaben zu Religion, Alter, Grösse, Gewicht, Herkunft, Parteizugehörigkeit, Hautfarbe, Familienstand, gesundheitlichem Zustand …

Tante Guugle hilft bei den Stichwörtern „bewerbung usa“ mit Beispieldokumenten.

Gruss
norsemanna