Saattir oder saattır

Hallo,
wer kennt die Antwort?
Sollte es saattir oder saattır sein?

Vielen Dank im Vorraus

Hallo,

interassante Frage.

Laut TDK (http://tdkterim.gov.tr/bts/) scheint saattir richtig(er) zu sein. Beispiele: "bir saatte, saati geldiği vakit, Yemek saati, Kahvaltı saati, Uyku saati, Çalışma saati, Elektrik saati, Su saati…

Ich würde aber trotzdem sagen, dass saattır nicht falsch ist.

Grüße

Vielen Dank fuer die Antwort.
Ich habe bei tdk noch so was gefunden, leider verstehe ich nicht, was dort steht hehe

ders saatı İng. class hour

1. Bir okul gününde her bir derse ayrılan ve süresi kesin olarak belirtilen zaman bölümü. 2. Bir öğretmenin bir haftada okutmakla yükümlü bulunduğu ders saatlarının tümü.
    BSTS / Eğitim Terimleri Sözlüğü 1974

Saatlı
Yozgat ili, Şefaatli ilçesi, merkez bucağına bağlı bir yerleşim birimi.

saatli
sf. Saati olan, saati bulunan: “Sınıfın bir tek saatlisi olduğu için onu her derste birkaç defa çıkarıyor.” -S. F. Abasıyanık.
Güncel Türkçe Sözlük

Saatli
Ankara ili, Yenice bucağına bağlı bir yerleşim birimi.

Saatli
Kilis ili, merkez ilçesi, merkez bucağına bağlı bir yerleşim birimi.

Saatlik
Türkiye Türkçesi Ağızları Sözlüğü

saatlik
sf. Belli bir saat süresince yapılan veya olan: “Yedi saatlik evliler, şimdiden mi dünyadan el etek çekiyor?” -N. F. Kısakürek.
Güncel Türkçe Sözlük

Ansonsten in den meisten Faellen gab’s „i“ oder „e“ nur in den Einzelfaellen gab’s die Endung „ı“ oder „a“
Sind das also Ausnahmen?

Viele Gruesse

Hallo noch mal,

Vielen Dank fuer die Antwort.
Ich habe bei tdk noch so was gefunden, leider verstehe ich
nicht, was dort steht hehe

das wundet mich jetzt, weil die Frage ziemlich tiefgründig war :smile:.

Ansonsten in den meisten Faellen gab’s „i“ oder „e“ nur in den
Einzelfaellen gab’s die Endung „ı“ oder „a“
Sind das also Ausnahmen?

Ich würde sie keine Ausnahmen nennen, sondern Aussprachen, die (meiner Meinung nach) nicht falsch sind.

Ich würde das Wort ‚saat‘ selbst als Ausnahme sehen, welches mit beiden Varianten („i“ oder „e“, „ı“ oder „a“) richtig ausführbar ist.

Viele Gruesse